Robot kontroler jakości reaguje na kolory - jeżeli zobaczy klocek koloru różowego porusza głową w górę i dół co oznacza TAK. Jeżeli klocek jest zielony, robot porusza głową w prawo i lewo co oznacza NIE.
Lekcja śpiewania kolęd i pastorałek
W piątek 05.01.2024r. odbyła się kolejna lekcja śpiewania kolęd i pastorałek. Każda klasa wybrała jedną z kolęd i prowadziła chóralny śpiew. Jak zwykle śpiewom akompaniował na akordeonie Pan Marian Hoduń. Na zakończenie koncertu wokalnego laureaci klasowych konkursów recytatorskich wygłosili wybrane przez siebie wiersze.
OSIĄGNIĘCIA STAROŻYTNYCH RZYMIAN
Od dawna fascynują nas czasy starożytne. Jeździmy do Grecji i Włoch, by oglądać pozostałości po osiągnięciach starożytnych Greków i Rzymian . Nie wszyscy z nas jednak mogą osobiście zobaczyć te cuda. Z myślą o tych osobach uczniowie klas V SP w Zwierzyńcu i SF w Wywłoczce przygotowali wystawę. W sposób bardzo staranny i niezwykle pomysłowy wykonali makiety, przedstawiające to ,czego dokonali Rzymianie w zamierzchłych czasach i co nas do dziś zachwyca. Zachęcamy wszystkich uczniów i rodziców do obejrzenia ekspozycji.
4
Tworzywa sztuczne wokół nas
Tworzywa sztuczne wokół nas. Na lekcji techniki w klasie VI uczniowie drukowali dowolny przedmiot z tworzywa sztucznego. Wykorzystali w tym celu drukarkę 3D zakupioną w ramach projektu #Laboratoriów Przyszlości.
Szkolny Konkurs na „Kartkę Bożonarodzeniową w Języku Niemieckim”
Chętni uczniowie klas V-VIII wzięli udział w konkursie szkolnym na „Kartkę Bożonarodzeniową w Języku Niemieckim”. Ten plastyczno-językowy konkurs miał na celu propagowanie tradycji obdarowywania się kartkami świątecznymi, rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności językowych. Wyniki konkursu są następujące: I miejsce – Liliana Trojanowska – Cruz, kl. VB, II miejsce – Magdalena Lejb- kl. VIIA, III miejsce – Tobiasz Madej, kl. VIB. W konkursie wyłoniono także dwa wyróżnienia: Katarzyna Maciejewska, kl. VIIA, Aleksandra Olejko, kl. VW. Zwycięzcom gratulujemy!
Ozdoby choinkowe
W ostatnim tygodniu przed Świętami Bożego Narodzenia w szkolnej świetlicy zostały zorganizowane zajęcia poświęcone wykonywaniu ozdób choinkowych. Dzieci aktywnie łączyły się do pracy. Zdobiły wielkie bombki choinkowe wycięte z papieru. Potem zostały wykonane zdjęcia aparatem z #LaboratoriaPrzyszłości.
Konkurs bożonarodzeniowy z języka angielskiego dla klas trzecich
18 grudnia uczniowie klas trzecich na lekcjach języka angielskiego wykonywali plakat bożonarodzeniowy. Niektórzy pracowali w parach, inni wybrali pracę samodzielną. Pomysłów i technik plastycznych było co niemiara. Uczniowie wykazali się pomysłowością i oryginalnością, co przełożyło się na otrzymane oceny (w zdecydowanej większości szóstki). Ponadto ich prace zostały ocenione przez jury i w każdej klasie wybrano najciekawszą pracę zarówno pod względem językowym, jak i plastycznym, przyznano również wyróżnienia. Autorzy docenionych prac otrzymali upominki rzeczowe. Liczne plakaty zostały wyeksponowana na parterze naszej szkoły (wejście do łącznika).
1
Lekcja z okularami VR
Klasy siódme na lekcji etyki, przy pomocy okularów VR pozyskanym z programu #LaboratoriaPrzyszłości, mogły zobaczyć, jak celebrowane jest Boże Narodzeni e w innych krajach. Było to inspiracją do rozmowy na temat ważnych w życiu wartości.
Zajęcia w pracowni OZE
W grudniu odbyły się kolejne zajęcia w pracowni OZE. Uczniowie korzystali z pomocy dydaktycznych otrzymanych w ramach projektu realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Młodzież budowała kolejne modele urządzeń napędzanych energią słoneczną. Jednym z takich urządzeń był zestaw energii odnawialnej, w którym za pomocą energii świetlnej możliwe było wprawienie trybików w ruch, zaświecenie diody oraz uzyskanie sygnału dźwiękowego. Uczniowie doskonale poradzili sobie z kolejnym wyzwaniem wykazując przy tym duże zainteresowanie. W grudniu pracownię OZE odwiedzili także rodzice uczniów. Zostali oni zapoznani z przykładowymi pomocami dydaktycznymi, które szkoła otrzymała w ramach projektu.
15
Zajęcia z programowania w klasie 7b
Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 7b zbudowali i zaprogramowali model pralki z klocków programowalnych zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszości. Podstawowy program uruchamiał pralkę za pomocą przycisku. Pracę pralki sygnalizowała zapalona lampka i obracający się bęben. Uczniowie zmodyfikowali program dodając wirowanie, a następnie kolejny raz zmodyfikowali program tak, że uruchomienie pralki uzależnione było od tego czy drzwiczki pralki są zamknięte. Jeżeli ten warunek był spełniony program uruchamiał pralkę, w przeciwnym razie czekała, aż drzwiczki pralki będą zamknięte.
Zajęcia z programowania
Na zajęciach pozalekcyjnych uczniowie klasy 5b po raz kolejny budowali i programowali modele zbudowane z klocków LegoSpike. Tym razem było to pojazd, którego zadaniem było wykrycie przeszkody i zatrzymanie się przed nią. Uczniowie doskonale poradzili sobie z zadaniem.
Matematyka z aplikacją PLICKERS
W piątek 08 grudnia w klasach Va i Vw, na lekcji matematyki utrwalaliśmy poznane wiadomości i umiejętności z działu „Ułamki zwykłe”. Podczas lekcji wykorzystano aktywizującą metodę pracy jaką jest aplikacja PLICKERS. Uczniowie rozwiązywali wyświetlone na ekranie przykłady, po czym musieli wskazać prawidłowy wynik za pomocą kodu QR, który był skanowany aparatem w smartfonie. Jednocześnie po udzieleniu odpowiedzi, można było od razu wyświetlić prawidłowe wyniki i statystykę odpowiedzi. Ułatwiło to nauczycielowi ocenę stopnia opanowania przez uczniów danego zagadnienia i pozwoliło na bieżąco wnosić uwagi i korekty. Taka forma prowadzenia zajęć jest dla uczniów bardziej atrakcyjna od formy tradycyjnej. Chętnie ze sobą rywalizują, dokonują autokorekty oraz zastanawiają się nad popełnionymi błędami. Przykłady działań, w których błąd zrobiło więcej niż 60 % uczniów, wspólnie rozwiązaliśmy na tablicy aby znaleźć przyczynę błędu i ją wyeliminować. Zdjęcia z zajęć zostały wykonane prywatnym aparatem
Archiwum Aktualności