• Obóz sportowy

W dniach 13-15.06.2022 r. klasa VIII A przebywała na obozie sportowym w Ustrzykach Górnych.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy o godz. 8.00, gdzie spod szkoły wyruszyliśmy w drogę.

Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do celu. Przywitały nas cudowne widoki górskie i piękna pogoda. Po zakwaterowaniu i obiedzie wyruszyliśmy na wędrówkę po okolicy i miejscowych ścieżkach przyrodniczych.

Wieczór zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbasy.

O godz. 22.00 poszliśmy spać, wiedząc, że na następny dzień czeka nas prawdziwy sprawdzian naszej wytrzymałości.

Drugi dzień spędziliśmy na wędrówce na najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę (1346 m n.p.m). Niestrudzeni, dumni z siebie zdobyliśmy Tarnicę. Widoki, jakie nas otaczały, zrekompensowały nasz cały wysiłek.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wędrówki i zdobycia Połoniny Caryńskiej (1297 m n.p.m.).

O godz. 14.00 wyruszyliśmy nad Solinę i tam zobaczyliśmy zaporę.

Około godz. 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Na miejscu wszyscy zadowoleni i wyśmienitych humorach zameldowaliśmy się o godz. 21.00.

Opiekunowie: Edyta Kot, Adam Bartnik i Mirosław Dziwota

• Ochrona przyrody na Roztoczu

Uczniowie klasy Ia wzięli udział w projekcie „Ochrona przyrody na Roztoczu. Zajęcia dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej”, które polegały na przeprowadzeniu określonych działań edukacyjnych w zakresie ochrony przyrody i edukacji regionalnej. W czasie zajęć uczniowie obejrzeli filmy i prezentacje podczas, których zapoznali się z fauną i florą Roztoczańskiego Parku Narodowego. Niezwykle ciekawym pomysłem, była wykorzystana w pracy kolorowanka pt. „Odkrywaj Roztocze – kolorowanka dla dzieci”. Zawierała ona 20 ilustracji przedstawiających charakterystyczne dla Roztocza miejsca objęte ochroną przyrody, chronione gatunki roślin i zwierząt oraz obiekty o dużej wartości historyczno-kulturowej – z krótkim opisem. Do książeczki dołączone były naklejki, dzięki którym dzieci mogły we właściwy sposób pokolorować obrazki. Projekt ten został dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Zajęcia uświadomiły uczniom, że w naszym najbliższym środowisku jest wiele niezwykłych i unikatowych obiektów przyrodniczych i regionalnych. Zrozumiały, że aby przyroda była chroniona i szanowana na całym świecie, musimy dbać o nasze najbliższe otoczenie- Roztocze.

• Rocznica bitwy pod Osuchami

Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Zwierzyńcu od wielu lat opiekują się mogiłami polskich patriotów na cmentarzu parafialnym, którzy oddali życie za wolność Polski.

25 czerwca 2022 r. w 78. rocznicę bitwy pod Osuchami uczeń klasy 7a Piotr Adamczyk i nauczycielka historii Irena Staroń zapalili znicz i złożyli wiązankę kwiatów pod tablicą upamiętniającą śmierć jednego z dowódców, Edwarda Markiewicza „Kaliny”, który poniósł śmierć w wyżej wymienionej bitwie.

• Twój dar serca dla chorych dzieci z hospicjum!

Szkolny Klub Wolontariatu serdecznie zaprasza wszystkich uczniów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników naszej szkoły do akcji wsparcia finansowego dla Lubelskiego Hospicjum dla dzieci im. Małego Księciab w Lublinie.

Akcja ma na celu uwrażliwienie oraz rozbudzenie wrażliwości młodzieży szkolnej na potrzeby chorych dzieci i potrzebujących pomocy.

Akcja polega na zbiórce do oznakowanych puszek środków pieniężnych, które w całości przekazane zostaną na konto Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia.

Wolontariusze będą zbierać datki po klasach, w każdym dniu.  Puszki wystawione będą również w sekretariacie szkoły przy ul. Partyzantów oraz w świetlicy szkolnej przy ul. Armii Krajowej.

Zbiórka potrwa od 06.06.2022r do 23.06. 2022r.

• Piknik Profilaktyczny

Po długiej pandemicznej przerwie w dniu 27 maja 2022r, w naszej szkole  odbył się Piknik Profilaktyczny. Imprezę tę otworzyła pani Burmistrz Urszula Kolman oraz pani Sekretarz Edyta Wolanin – przewodnicząca MGKRPA w Zwierzyńcu wraz z panią Dyrektor Grażyną Kawka i panią Wicedyrektor Katarzyną Małyszek, życząc wszystkim uczestnikom  dobrej zabawy.

W tym dniu każdy z uczniów mógł mile spędzić czas oraz skorzystać z różnych atrakcji. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przygotowane przez nauczycieli wychowania fizycznego konkurencje sportowe wraz z nagrodami. Do tego należy dodać jeszcze moc rozrywki na  dmuchanych zjeżdżalniach. Uczniowie mieli okazję wysłuchać przygotowanego przez animatorów spektaklu pt. Tolerancja oraz uczestniczyć w malowaniu twarzy. Było też coś dla ciała: wata cukrowa oraz hot dogi. W powietrzu unosił się duch relaksu, integracji i wspólnej zabawy. Piknik zorganizowany został przez Centrum Kultury i Szkołę Podstawową w Zwierzyńcu, a  sponsorem była MGKRPA w Zwierzyńcu.

• „Radość z pomagania 2022”

W dniu 31.05.2022 r. delegacja wolontariuszy z klas 8 pod opieką p. Grażyny Padyasek wzięła udział w imprezie plenerowej ,,Radość z pomagania 2022’’,która odbyła się w parku przy Hospicjum Santa Galla w Łabuńkach Pierwszych. Uczniowie mieli okazję wziąć udział w grach, zabawach oraz konkurencjach sportowych. Główną atrakcją spotkania było wesołe miasteczko, czyli zjeżdżalnie i trampoliny. Czas umilał przygotowany grill, słodki poczęstunek oraz lody. Dla wielbicieli zwierząt była możliwość zobaczenia mini zoo.

• Ultra Roztocze

14 maja 2022 r. wolontariusze ze Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Zwierzyńcu, pod opieką pani Ireny Staroń, pomagali kolejny raz przy organizacji rajdu Ultra Roztocze.