• Szkoła Myślenie Pozytywnego to autorski program certyfikacyjny stworzony przez Fundację „Instytut Edukacji Pozytywnej”.

           

          Miło nam poinformować, że nasza szkoła drugi rok z rzędu realizuje program Szkoła Myślenia Pozytywnego. Głównym celem jest promocja i profilaktyka zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz nauka jak dbać o dobrostan psychiczny, co na niego wpływa i jak on wpływa na nasze funkcjonowanie. Szkoła Myślenia Pozytywnego to roczna przygoda pełna wrażeń, empatii, zrozumienia i pracy nad otwartością, holistycznym dbaniem o zdrowie, o siebie i otoczenie.

          W czasie trwania Programu, wspólnie przechodzimy przez różnorodne aspekty wpływające na zdrowie psychiczne zarówno dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych z ich otoczenia. W ramach SMP uczestniczymy w zkoleniach, warsztatach, programach dedykowanych,  realizujemy co miesiąc szereg wyzwań angażując w to  społeczność szkolną.  Każdy miesiąc to nowe zadania, nowe tematy i nowe możliwości na kreatywne działania.

          We wrześniu w  klasie IV b pani Małgorzata Sankowska  prowadziła warsztaty dla uczniów w zakresie komunikacji międzykulturowej. Dotyczyły one  budowania pozytywnych relacji, poznania się, rozwijania kompetencji mówienia o emocjach., a także związane były  z rozwijaniem uważności i kreatywności. Również we wrześniu uczestniczyliśmy w Warsztatach komunikacji międzykulturowej.

           

           

        • Lekcja chemii i fizyki w okularach 3D

           

          22 września w klasie 8a i 7a odbyła się lekcja chemii i fizyki, podczas której wykorzystano okulary Wirtualnej Rzeczywistości ClassVR zakupione w ramcj projektu Labolatoria Przyszłości.

          Uczniowie mieli okazje poznać chemię i fizykę od strony trójwymiarowych obiektów i złożonych struktur. Młodzież z klasy ósmej powtarzała wiadomości o układzie okresowym pierwiastków, atomach. Mieli okazję zobaczyć min. cząsteczkę wody, atom miedzi, atom sodu i alotropowe odmiany węgla. Liczyli w przestrzeni powłoki elektronowe i elektrony na nich umieszczone.

          Uczniowie klasy siódmej poznawali natomiast różne zagadnienia fizyczne. Procesy i zjawiska.

          Zajęcia były bardzo ciekawe. Wszyscy świetnie bawili się i poznawali chemię i fizykę od innej strony. Co niektórzy zainteresowali się bardziej tymi dziedzinami nauki.

          D. Grodowicz

        • Świat pod mikroskopem

          Uczniowie z klasy VA, Vb   na zajęciach z biologii  poznawali  budowę mikroskopów, poznawali zasady mikroskopowania a następnie  samodzielnie prowadzili obserwacje. Obserwowali preparaty trwałe    (np. krew żaby, człowieka) jak również preparaty samodzielnie wykonane (obiektem był  liść trzykrotki).  W ramach projektu Laboratoria Przyszłości szkoła otrzymała dwa mikroskopy nowej generacji MicroBlue, w których  tradycyjny okular został zastąpiony przez ekran LCD. Uczniowie byli  zainteresowani, zaciekawieni  nowością  na lekcji.  Podziwiali obserwowane obiekty na ekranie w powiększeniu 40X, 100X,  400X. Mieli możliwość porównania  obrazu  widzianego w  mikroskopie tradycyjnym i mikroskopie Microblue.  Lekcja uczniom  bardzo się podobała. Byli mile zaskoczeni jak wygląda „świat” pod mikroskopem.

        • Warsztaty potyckie w ramach IX edycji Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego "Przyroda jaką znam"

          20 września troje naszych uczniów: Adam Minkiewicz (7a) oraz Lena Rudy i Laura Wierzchoś (8a) pod opieką pani Marzeny Stankiewicz uczestniczyło w warsztatach potyckich w ramach IX edycji Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego "Przyroda jaką znam". Temat tegorocznej edycji to SERCE DRZEWA. Program spotkania był bardzo urozmaicony. Uczniowie mieli okazję między innymi spotkać się z tegorocznym jurorem, poetą panem Piotrem Pielą i pod jego okiem poćwiczyć warsztat poetycki. Obejrzeli także film przyrodniczy i zwiedzili wystawę stałą OEM RPN. Nie zapomniano o umileniu przerwy słodkim poczęstunkiem. Na zakończenie warsztatów uczstnicy zostali obdarowani pamiątkowymi certyfikatami i drobnymi upominkami ufundowanymi przez RPN. Nad całością wydarzenia czuwała pani Aneta Dybowska. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

        • Lekcja historii

          16 września 2022 r. uczniowie klasy 8a oraz klasy 4w wraz z nauczycielką wiedzy o społeczeństwie Ireną Staroń zapalili znicz pod Dębem Pamięci poświęconym Franciszkowi Hawrylukowi, funkcjonariuszowi Policji Państwowej.

          17 września, po agresji Związku Radzieckiego na Polskę, pan Hawryluk został wzięty do niewoli, wywieziony w głąb ZSRR, osadzony w obozie mieszczącym się w klasztorze Pustelnia Niła. Na przełomie kwietnia i maja 1940 r. został zabity w Twerze strzałem w tył głowy przez NKWD, a następnie pochowany w Miednoje.

        • Konfiguracja i instalacja oprogramowania – DRUKARKA 3D

          W pierwszym tygodniu nauki uczniowie klasy 8c wspólnie z nauczycielem rozpakowali, zainstalowali i skonfigurowali oprogramowanie drukarki 3D. Przygotowali  również stanowisko robocze wydruku 3D. Zwieńczeniem pracy były pierwsze wydruki – brelok oraz sześcian.  Drukarka jest jednym z elementów wyposażenia szkoły w ramach projektu #LabolatortiaPrzyszłości. W czasie wspólnej pracy, uczniowie wymieniali między sobą informacje na temat drukarek 3D, programów do projektowania modeli 3D. Wykazali się dużą znajomością tematu.

        • Spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej

          W dniu 06.09.2022r. z inicjatywy Mileny i Jakuba Czochry odbyło się spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej.

          Swoją obecnością zaszczycili nas Sławomir Szmal, Radosław Wasiak, Mariusz Jurasik, Rafał Bernacki oraz Zygmunt Kamys. Spotkanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań związanych z karierą sportową naszych reprezentantów. Goście opowiadali o swoich doświadczeniach zawodowych oraz zachęcali do aktywności fizycznej. Po spotkaniu każda klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie, a niektórym udało się otrzymać autograf.

          "Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości"

        • Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza

          Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza już za nami. W amfiteatrze w Parku Środowiskowym, wśród starych drzew, nieopodal szemrzącej rzeki rozbrzmiwały w poniedziałek ballady: "Powrót taty", "Rękawiczka", "Pani Twardowska", "To lubię", "Świeź" i "Świtezianka". Prezentowali je uczniowie klas 5b, 6b i 8a. Pogoda dopisała, publiczność reagowała żywo, nagradzając wykonawców brawami. Nad całością czuwały panie polonistki Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
          Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu Labolatoria Przyszłości.

        • LABOLATORIA PRZYSZŁOŚCI

          Cieszymy się, że  Labolatoria Przyszłości towarzyszą uczniom naszej szkoły w nowym roku szkolnym.

          Lekcje z drukarkami 3D, robotami, okularami VR czy kamerami na pewno umilą uczniom powrót w szkolne ławki i pokażą, że nauka może być zabawą!

          Przed nami miesiące pełne przygód z nowoczesną technologią!

           

        • Przyjazdy i odjazdy autobusów

          Informujemy, że dowozy uczniów będą odbywały się według następującego harmonogramu. 

          Rano:

          Topólcza, Turzyniec - 7:10

          Sochy - 7:35

          Żurawnica - 7:10

          Wólka Wieprzecka - 7:10

          Kosobudy - 7:15

          Obrocz - 7:35

          Po lekcjach:

          Sochy - I kurs: 13:30, II kurs: 16:00

          Żurawnica - I kurs 13:30, II kurs: 16:00

          Kosobudy, Obrocz, Wólka Wieprzecka - I kurs: 13:50, II kurs: 16:20 (poniedziałek, środa), 15:10 (wtorek, czwartek, piątek)

          Topólcza, Turzyniec - I kurs: 13:50, II kurs: 15:10

          Z poważaniem, Katarzyna Małyszek

           

        • Rozpoczęcie roku szkolnego

          Informujemy, że uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/23 odbędzie się 1 września o godzinie 9.00 na sali gimnastycznej. Po wspólnym spotkaniu uczniowie z wychowawcami przejdą do klas - numery sal będą wywieszone w szkole.

          Msza św. z okazji rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się o godzinie 8.00 w Kościele Parafialnym.

          Informacje o godzinach przyjazdu i odjazdu uczniów zostaną podane 31 sierpnia.

        • Obóz sportowy

          W dniach 13-15.06.2022 r. klasa VIII A przebywała na obozie sportowym w Ustrzykach Górnych.

          Swoją przygodę rozpoczęliśmy o godz. 8.00, gdzie spod szkoły wyruszyliśmy w drogę.

          Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do celu. Przywitały nas cudowne widoki górskie i piękna pogoda. Po zakwaterowaniu i obiedzie wyruszyliśmy na wędrówkę po okolicy i miejscowych ścieżkach przyrodniczych.

          Wieczór zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbasy.

          O godz. 22.00 poszliśmy spać, wiedząc, że na następny dzień czeka nas prawdziwy sprawdzian naszej wytrzymałości.

          Drugi dzień spędziliśmy na wędrówce na najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę (1346 m n.p.m). Niestrudzeni, dumni z siebie zdobyliśmy Tarnicę. Widoki, jakie nas otaczały, zrekompensowały nasz cały wysiłek.

          Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wędrówki i zdobycia Połoniny Caryńskiej (1297 m n.p.m.).

          O godz. 14.00 wyruszyliśmy nad Solinę i tam zobaczyliśmy zaporę.

          Około godz. 16.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną.

          Na miejscu wszyscy zadowoleni i wyśmienitych humorach zameldowaliśmy się o godz. 21.00.

          Opiekunowie: Edyta Kot, Adam Bartnik i Mirosław Dziwota

        • Ochrona przyrody na Roztoczu

          Uczniowie klasy Ia wzięli udział w projekcie „Ochrona przyrody na Roztoczu. Zajęcia dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej”, które polegały na przeprowadzeniu określonych działań edukacyjnych w zakresie ochrony przyrody i edukacji regionalnej. W czasie zajęć uczniowie obejrzeli filmy i prezentacje podczas, których zapoznali się z fauną i florą Roztoczańskiego Parku Narodowego. Niezwykle ciekawym pomysłem, była wykorzystana w pracy kolorowanka pt. „Odkrywaj Roztocze – kolorowanka dla dzieci”. Zawierała ona 20 ilustracji przedstawiających charakterystyczne dla Roztocza miejsca objęte ochroną przyrody, chronione gatunki roślin i zwierząt oraz obiekty o dużej wartości historyczno-kulturowej – z krótkim opisem. Do książeczki dołączone były naklejki, dzięki którym dzieci mogły we właściwy sposób pokolorować obrazki. Projekt ten został dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Zajęcia uświadomiły uczniom, że w naszym najbliższym środowisku jest wiele niezwykłych i unikatowych obiektów przyrodniczych i regionalnych. Zrozumiały, że aby przyroda była chroniona i szanowana na całym świecie, musimy dbać o nasze najbliższe otoczenie- Roztocze.