• Zajęcia z okularami.

          Ciekawym podsumowaniem lektury „Zaczarowana zagroda” Aliny i Czesława Centkiewiczów były zajęcia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie korzystali z okularów 3D. Obejrzeli filmy o pingwinach, niedźwiedziu polarnym, podziwiali krajobrazy arktyczne. Wrażenie obecności w miejscu, które się widzi, piękno oglądanych obrazów, bardzo angażowały dzieci. Z pewnością wykorzystanie okularów i innych elektronicznych pomocy dydaktycznych z pakietu „ Laboratoria przyszłości” rozwijają zainteresowania uczniów, wzbogacają  wiedzę, uatrakcyjniają proces dydaktyczny.  

           

          Anna Słomiany

        • Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach  etyki  w klasie IIb.

          Sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu „ Laboratoria przyszłości” sprawdza się także na zajęciach z etyki. Klocki magnetyczne, które uatrakcyjniły zajęcia w klasie IIb , poza rozwijaniem  wyobraźni, umiejętności manualnych i technicznych bardzo dobrze uczą współpracy w zespole, wytrwałości, umiejętności komunikowania się, by osiągnąć zamierzony cel. Uczniowie po chwili indywidualnej zabawy zaczynali realizować jakieś wspólne zadanie techniczne. Łatwo było zauważyć role pełnione przez uczniów podczas pracy w grupie, zauważyć kto ma kłopot z podporządkowaniem się wspólnej koncepcji.  Poza oceną ciekawego efektu pracy grupy, zajęcia z klockami były punktem wyjścia do rozmowy o zasadach wspólnej , zgodnej, twórczej i efektywnej pracy.

          Anna Słomiany

        • Projekt "Antymina"

          24 marca 2023r. w piątek gościliśmy w naszej szkole Mirosława Kolczyka "Kolah" z autorskim projektem profilaktycznym "Antymina'. Przedstawione historie połączone z występami raperskimi wywarły duże wrażenie na odbiorcach - uczniach klas VI - VIII.

          Młodzież dowiedziała się o zagrożeniach, jakie niosą ze sobą alkohol, narkotyki oraz inne substancje psychoaktywne. Prowadzący mówił też o czynnikach chroniących, takich jak rodzina, przyjaciele, sport i inne pasje, które pozwalają unikać życiowych błędów. Było to bardzo interesujące uzupełnienie działań w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego. Mamy też nadzieję, że będzie skutkować właściwymi wyborami naszych uczniów. Przedsięwzięcie to było zorganizowane ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zwierzyńcu, za co kolejny raz serdecznie dziękujemy.

        • Jazda na Rowerze Stacjonarnym.

          Dnia 30 marca 2023r. od godziny 09:30 na łączniku, w naszej szkole odbędzie się wydarzenie pod nazwą Jazda na Rowerze Stacjonarnym.

          W evencie mogą wziąć udział uczniowie z klas 4-8. Młodsze dzieci zapraszamy do kibicowania.

          Uczniowie będą mogli spróbować swoich sił na rowerze szosowym i MTB, wyposażonym w trenażer interaktywny.

          Całość będzie przeprowadzona na Platformie ZWIFT, przeznaczonej do treningów wirtualnych.

          W trakcie wydarzenia będzie przeprowadzone wyzwanie, w którym uczniowie będą mieli do przejechania 2 km trasy w jak najkrótszym czasie.

          Challenge będzie podzielony na 2 kategorie wiekowe: kl. 4-6  i kl. 7-8   - zachęcamy do podjęcia wyzwania.

          Dla najlepszych osób przewidziane nagrody w postaci pucharów oraz koszulek ufundowanych przez grupę ZTPL Cycling Club ZTPL.CC

           

          Zapraszamy

        • Dzień Samorządności

          Tegoroczny początek wiosny w naszej szkole przywitaliśmy Dniem Samorządności, zorganizowanym przez Samorząd Uczniowski.

          Rano zwołaliśmy krótki apel, podczas którego nastąpiło przekazanie symbolicznego klucza przez p. Dyrektor Grażynę Kawkę na ręce Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego. Było to symboliczne przekazanie uczniom władzy w szkole. Dobrze rozumiana władza polegała na mądrym rządzeniu szkołą przede wszystkim poprzez przygotowanie się i wcielenie w role nauczycieli.

          Uczniowie zgłosili się, by prowadzić zajęcia lekcyjne. Po uprzedniej konsultacji z nauczycielami przygotowali się do lekcji, a następnie przeprowadzili je pod okiem tychże nauczycieli. Nauczyciele przysłuchiwali się poczynaniom uczniów, na bieżąco ich wspierając.

          O godz. 14.15 odbyła się krótka Rada Pedagogiczne zwołana przez nową p. dyrektor, podczas której nastąpiło podsumowanie minionego dnia.

          Dzień Samorządności odbył się w miłej atmosferze, nauczyciele nabrali więcej zaufania do samodzielności dzieci. Taka forma spędzenia dnia w szkole z pewnością pojawi się w kalendarzu szkolnych wydarzeń także w kolejnych latach.

        • Spotkanie z ciekawym człowiekiem - nawigatorem Pawłem Kowalczykiem

          20 marca o godz. 11.00 odbyło się w naszej szkole "Spotkanie z ciekawym człowiekiem". Rozpoczął je nasz kolega Adam z klasy 7a, który zagrał i zaśpiewał szantę, aby wprowadzić nas w nastrój marynarski. Potem poznaliśmy pana Pawła Kowalczyka, nawigatora na statku pasażerskim. Opowiedział nam ciekawie o swom zawodzie, zaprezentował zdjęcia jednostki, na której pływa, a także egzotycznych miejsc, które odwiedził. Nie zabrakło też anegdot z marynarskiego życia. Dowiedzieliśmy się, jakie wykształcenie otwiera drogę do zawodu marynarza. Pan Paweł zaprezentował się w mundurze marynarskim, w którym zwykle pracuje. Spotkanie bardzo się udało, było sympatycznie i miło. Liczymy na więcej takich!

          Zdjęcia wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #LabolatoriaPrzyszlosci przez ucznia 8a Konrada Wasąga

          Autorka: Magdalena Fajfer, 8a

        • Ulubione postaci z lektur szkolnych

          Dziś uczniowie klasy 8a przebrali się za swoje ulubione postaci z lektur szkolnych. Zapraszamy do zabawy w odgadywanie, kim są w przebraniu Laura, Martyna, Hania, Klara, Oliwia i Piotr. Gratulujemy pomysłowości i inwencji oraz znajomości literatury. Z pewnością przyda się na egzaminie z języka polskiego. Czy wiecie już, kto jest kim?

        • Ruszyła XVII edycja konkursu „Mistrzostwa Polski Młodych Ekonomistów”

          Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej serdecznie zaprasza uczniów szkół podstawowych z klas VII i VIII do udziału w XVII edycji ogólnopolskiego konkursu ekonomicznego pt: „Mistrzostwa Polski Młodych Ekonomistów”. Temat tegorocznej edycji konkursu to: „Portfel nastolatka”. Celem Konkursu jest edukacja młodzieżyw zakresie tematyki finansów osobistych.

           

          Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody pieniężne:

          I miejsce – nagroda pieniężna 3 000 zł

          II miejsce – nagroda pieniężna 2 000 zł

          III miejsce – nagroda pieniężna 1 000 zł

          Przewidziano również nagrodę pieniężną dla nauczyciela w wysokości 1000 zł .

           

          Aby wziąć udział w konkursie należy:

          https://www.skef.pl/mistrzostwa-polski-mlodych-ekonomistow-xvii-edycja/  

          na której udostępnione są materiały konkursowe: regulamin XVII edycji konkursu, formularz zgłoszeniowy z zestawem zadań konkursowych, plakat, oraz wykaz dodatkowych materiałów stanowiących wsparcie merytoryczne dla uczestników konkursu.

          • Zapoznać się z regulaminem XVII edycji konkursu „Mistrzostwa Polski Młodych Ekonomistów”.
          • Wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz udzielić pisemnych odpowiedzi na zestaw zadań konkursowych (część A, B,C).
          • Przesłać formularz zgłoszeniowy wraz z zestawem zadań konkursoch

          do dnia 21 kwietnia 2023 r. (decyduje data wpływu do biura Organizatora)

          za pośrednictwem operatora pocztowego lub przesyłką kurierską na adres

          Organizatora: Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej,

          ul. Legionów 126, 81- 472 Gdynia z dopiskiem „Konkurs MPME” .

           

          Spośród nadesłanych prac konkursowych zostanie wyłonionych 10-12 uczestników, których prace będą najwyżej ocenione. Ich autorzy zostaną zaproszeni do udziałuw finale konkursu, który odbędzie się w dniach 2-3 czerwca 2023 r. w Warszawie.

           

          zczegółowe informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie:

          https://www.skef.pl/mistrzostwa-polski-mlodych-ekonomistow-xvii-edycja/

          oraz w regulaminie konkursu.

        • Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa

          21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny. To także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Świętujemy go nosząc kolorowe skarpetki nie do pary, w ten sposób okazujemy symboliczne wsparcie tym osobom. Ten spontaniczny, niecodzienny gest ma na celu zamanifestowanie odrębności, z której poczuciem na co dzień zmagają się osoby z Zespołem Downa. Data Światowego Dnia Zespołu Downa nie jest przypadkowa: wada genetyczna powodująca zespół Downa związana jest z występowaniem w 21. parze trzeciego chromosomu - stąd 21 marca. Natomiast kolorowe skarpetki nie do pary stały się symbolem Światowego Dnia Zespołu Downa z powodu kształtu chromosomu. Ich różnorodność i wielobarwność są wyrazem tolerancji i znakiem, że mimo odmienności możemy w pełni cieszyć się życiem. Ideą tego święta jest zwrócenie uwagi na osoby z zespołem Downa i ich potrzeby, zwiększenie świadomości o chorobie oraz promowanie ich praw do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym. W tym dniu odbywały się w świetlicy pogadanki i zajęcia artystyczne na ten temat. Kolorowe skarpetki na naszych stopach były wyrazem radości, tolerancji i solidarności z osobami z Zespołem Downa.

          Samorząd Uczniowski, Świetlica, Renata Godzisz - pedagog specjalny

        • Pierwszy Dzień Wiosny

          Pierwszy dzień wiosny, jak co roku, powitaliśmy bardzo uroczyście. W pochodzie z Panią Wiosną i przygotowanym gaikiem uczniowie klas 0- III przeszli ulicami Zwierzyńca. Śpiewając piosenki w amfiteatrze pożegnali zimę i powitali wiosnę.

        • Spotkanie z policjantem

          W naszej szkole duży nacisk kładziemy na edukację związaną z bezpieczeństwem dzieci. W związku z tym w ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie prewencyjne klas IV -VIII z dzielnicowym Zwierzyńca - st. asp. panem Robertem Okoniem. Pogadanka była na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa w szkole i poza nią. Poruszono m.in. problemy: samowolne opuszczanie szkoły, np. do sklepu, niszczenie mienia prywatnego i społecznego, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc . Dziękujemy, że zawsze możemy liczyć na wsparcie Policji w wychowaniu naszych uczniów.