• Tinkercad – modelowanie 3D

          Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 8a, 8b i 8c w programie Tinkercad tworzyli pomoc dydaktyczną na lekcje chemii – kostkę chemiczną. Kostki zostaną wydrukowane drukarką zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości i przekazane nauczycielowi chemii.

          Małgorzata Sankowska- Janeczek

        • IIIb - zajęcia z klockami MAGNETIC POLYDRON

          Uczniowie kl. III b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły postaw koleżeńskich, udzielania pomocy kolegom podczas wspólnych działań, właściwego uczestnictwa we wspólnych zabawach i grach integrujących grupę. Dzięki wykorzystaniu klocków  MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością, zdolnościami logicznego myślenia. Podczas niezwykle atrakcyjnej wspólnej zabawy, doskonalili  umiejętności zgodnej współpracy, dostrzegali korzyści płynące z pracy zespołowej, a przede wszystkim mogli udzielać pomocy kolegom, mającym kłopoty. Dowiedzieli się jak ważna jest pomoc i zgodne współdziałanie w nauce szkolnej i innych sytuacjach życiowych.

        • Kiedy, jak i czym dokarmiamy ptaki zimą

          Uczniowie klas IIIa i IIa w dniu 13.02.23r. brali udział w zajęciach z edukacji przyrodniczej przeprowadzonych przez Panią Małgorzatę Pasieka-pracownika Ośrodka Edukacyjnego Roztoczańskiego Parku Narodowego. Uczniowie obejrzeli prezentację pt. ,,Kiedy, jak i czym dokarmiamy ptaki zimą ", a następnie przy współudziale nauczycieli i prowadzącej wykonali zimowe zawieszki i przysmaki w szyszce dla ptaków. Dzieci były bardzo zainteresowane i zaangażowane w wykonywaniu prac.

        • Mały Książę

          8 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć rozwijających zainteresowania literackie wykorzystali gogle VR pozyskane w ramach projektu #LaboratoriaPrzszłości. Zajęcia były związane z powtórzeniem i utwaleniem lektury "Mały Książę". Wizyta w ogrodzie różanym dostarczyła niezapomnianych wrażeń i zainspirowała do napisania opowiadania o Małym Księciu i jego relacji z różą.

        • Widzimy swoje błędy

          10.01.2023r. podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie klasy 5a sportowej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości zostali zapoznani ze sprzętem audiowizualnym (kamerą). Wykorzystywali go do rejestrowania  odbić sposobem górny i dolnym w piłce siatkowej.

          Nakręcony film wzbudził wśród uczniów ciekawość i spostrzegawczość oraz pozwolił na omówienie poprawnej techniki i korygowania błędów.

        • Wycieczka do Irlandii z okularami VR

          Dzięki goglom VR pozyskanym w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy IVb mieli okazję wybrać się 6 lutego na lekcji języka angielskiego na wirtualną wycieczkę do Irlandii. Czwartoklasiści mogli zobaczyć przepiękne wybrzeże Irlandii, poczuć się, jakby szli ulicami Dublina. Mogli podziwiać nocne niebo nad Irlandią z Drogą Mleczną, most im. Samuela Becketa w kształcie harfy –  jednego z symboli Irlandii.

          Wcześniej 27 października zwiedzaliśmy wirtualnie Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Podczas tej wyprawy uczniowie „przespacerowali się” po wnętrzach Pałacu Buckingham. Znaleźli się również na ulicach Nowego Yorku, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu.

          Lekcje języka angielskiego prowadzone z wykorzystaniem gogli VR pomagają rozbudzić ciekawość świata i zachęcić dzieci do poznawania innych państw oraz kultur.

        • Lekcja języka niemieckiego z okularami VR

          Uczniowie klasy VIA w dniu 03 lutego 2023r. podczas lekcji języka niemieckiego mieli okazję podziwiać mieszankę wysokich gór i tętniących życiem miast Szwajcarii. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach realizowanego projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie oglądali wspaniałe widoki na góry nad jeziorem Czterech Kantonów z wysokich Alp, krajobraz doliny Sertig, wirtualnie odwiedzili miasta Berno i Zurych oraz Pałac Federalny Szwajcarii. Niektórzy uczniowie chcieliby odwiedzić osobiście ten piękny kraj. Mam nadzieję, że wraz z tymi wrażeniami rośnie motywacja do nauki języka niemieckiego.

        • „Dedal i Ikar”

          31 stycznia 2023 roku uczniowie klasy 7a wybrali się na niezwykle interesujące warsztaty pod tytułem „Dedal i Ikar” do ośrodka edukacyjno- muzealnego Roztoczańskiego Parku Narodowego.  Na początku uczestnicy mieli okazję zapoznać się z wystawą stałą „W krainie buka, jodły i tarpana” .W trakcie warsztatów młodzież została podzielona na trzy grupy, które miały wykonywać określone zadania, dzięki którym mogli wzbogacić się w  wiedzę z zakresu przyrody. W dalszej części zajęć uczestnicy mogli wyostrzyć zmysł smaku i zapoznać się z pożywieniem ptaków Roztocza - całość zadania była wpleciona w grę planszową. Skoro było myślenie i jedzenie, to nie mogło zabraknąć także aktywności fizycznej. Za wykonanie zadań młodzież mogła zdobyć ciekawe nagrody. Warsztaty były rozwijające. Uczniowie wrócili do szkoły w dobrych nastrojach i ze świeżą dawką wiedzy, za co serdecznie dziękują prowadzącej - pani Anecie Dybowskiej i pani wychowawczyni Joannie Rudej.

          Adam Minkiewicz

        • Zajęcia indywidualne z klockami Polydron

           

          W dniu 01.02.2023r. na zajęciach indywidualnych wykorzystano klocki magnetyczne Polydron zakupione w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości. Uczeń był bardzo zainteresowany, rozwijał swoją pomysłowość, kreatywność. Za każdym razem tworzył nowe budowle. Uczeń podczas pracy z klockami magnetycznymi miał okazję doskonalić umiejętność motoryki małej oraz ćwiczyć umiejętność skupienia.

          Dominika Brodziak

        • Lekcja wychowania fizycznego, w klasie 4a

          10 stycznia 2023 r., podczas lekcji wychowania fizycznego, w klasie 4a (sportowej o profilu piłka ręczna) przeprowadzono zajęcia podsumowujące stopień opanowania elementów techniki z piłki ręcznej, tj: podania i chwyty, rzuty oraz zastosowanie poznanych elementów w grze.

          W lekcji wykorzystano kamerę zakupioną w ramach programu  #Laboratoria Przyszłości.

          Młodzież nagrywała poszczególne elementy oraz fragmenty gry. Dzięki nagranemu filmikowi mieliśmy możliwość analizy wykonywania poszczególnych elementów oraz korygowania błędów u poszczególnych osób.

        • VII Konkurs z języka angielskiego dla klas III

          13 stycznia 2023 roku odbył się w naszej szkole VII Konkurs z języka angielskiego dla klas III. W tym roku konkurs miał tematykę zimowo-świąteczną. Konkurs miał na celu: zachęcanie i motywowanie do nauki języka angielskiego, propagowanie idei nauki przez zabawę, kształtowanie umiejętności komunikowania się i współpracy w grupie,

          Czteroosobowe drużyny z klas trzecich musiały zmierzyć się z dziewięcioma konkurencjami związanymi tematycznie z zimą i świętami Bożego Narodzenia. Uczestnicy konkursu mieli ubrać choinkę według instrukcji, podpisać obrazki właściwymi słówkami, odgadnąć słowo na podstawie pokazanego fragmentu obrazka, wykazać się znajomością nazw zimowych ubrań, za pomocą kalamburów przedstawić zimowe sporty i czynności, zrobić świąteczne zakupy zgodnie z otrzymaną listą, odpowiedzieć na pytania oraz uzupełnić tekst piosenki brakującymi wyrazami. W poszczególnych konkurencjach należało się wykazać nie tylko wiedzą, ale również szybkością, pomysłowością i współpracą. Swoim przedstawicielom kibicowały całe klasy. Zmagania drużyn oceniała komisja w składzie Katarzyna Ungier i Sławomir Galarda. Poziom konkursu niemal do samego końca był bardzo wyrównany.

          I miejsce zajęła drużyna z klasy IIIb w składzie: Sara Badach, Jakub Bartnik, Amelia Pieczykolan, Maja Storczyk

          II miejsce - zajęła drużyna z klasy IIIa w składzie: Natalia Mitaszewska, Izabella Nowak, Paweł Szewczuk, Szymon Ziernik

          III miejsce - zajęła drużyna z klasy IIIc w składzie: Zofia Bizior, Marcin Charkot, Mateusz Nizio, Hanna Samulak.

          Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

          Konkurs przygotowała i przeprowadziła pani Katarzyna Małyszek.