• „Samorozwój poprzez sztukę”.

          W listopadzie w ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego, nauczyciele przeprowadzili warsztaty „Samorozwój poprzez sztukę”.

          W klasie IIa pod kierunkiem p. Anny Korniluk, uczniowie wypowiadali się co lubią robić najbardziej, czym interesują się, co je wyróżnia spośród innych. W pracy zespołowej dzieci miały za zadanie wykonać fortecę. Po zakończeniu stwierdziły, jak ważna była współpraca, próbowały odpowiedzieć na pytanie czego nauczyło ich to zadanie. Uczniowie szukali również wyjaśnienia i znaczenia słowa sztuka, pokazywali za pomocą pantomimy emocje oraz tworzyli żywe rzeźby.

          Uczniowie klasy II b pod kierunkiem p. Małgorzaty Małek wykonali prace plastyczne obrazując na nich swoje emocje oraz wykorzystując swoją kreatywność budowali zamki z klocków oraz z elementów przyrodniczych tworzyli grupowe prace plastyczne.

          Uczniowie Ia pod kierunkiem p. Iwony Rugały wykonali prace plastyczne, na których przedstawiały siebie. Dzieci musiały się zastanowić i przedstawić to co lubią, co ich definiuje np. ulubione kolor, zwierzęta, jedzenie.

          Uczniowie klasy 5b pod kierunkiem p Iwony Zacharczuk wysłuchali historii o chłopcu, który nie potrafił poradzić sobie z gniewem. Historyjka była bazą do rozmowy o gniewie: jakie sytuacje powodują gniew, jak on się objawia, jak sobie z nim radzić. Uczniowie wysłuchali krótkiego tekstu relaksacyjnego, następnie próbowali wyobrazić sobie krainę, miejsce, gdzie mogliby się zrelaksować i oddalić wzburzenie, później wykonali prace, różnymi technikami, przedstawiające tę krainę.

          Klasa 7c pod kierunkiem p. Katarzyny Piwowar wzięła udział w warsztatach „Jak dbać o siebie tworząc grupę klasową?”. Uczniowie przygotowali instrukcję obsługi klasy 7c. Podczas pracy nad zadaniem szukali cech wspólnych pomiędzy sobą, a jednocześnie szukali cech i umiejętności, które wyróżniają ich na tle klasy. Praca zespołowa pokazała, że uczniowie potrafią współpracować i dyskutować o emocjach, które wywołują w nich zachowania kolegów i koleżanek.

          Pani Irena Staroń w klasach: 8 a i 8 b przeprowadziła warsztaty: Kim jestem i jak się czuję. Uczniowie przy pomocy infografiki ćwiczyli pozytywne myślenie o sobie i poczucie własnej wartości. Szukali odpowiedzi na pytania: jakie swoje cechy lubisz, w czym jesteś lepszy od innych, co cenią w tobie inni, czy umiesz zachować się asertywnie. Oceniali swoje pozytywne cechy wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Uczyli się akceptacji samego siebie i asertywności. Wszystko po to, aby czuć się dobrze samemu ze sobą i w grupie innych ludzi oraz radzić sobie z problemami.

        • Szkoła pamięta

          „Szkoła pamięta” to akcja Ministerstwa Edukacji i Nauki odbywająca się w okresie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o ludziach, którzy mieszkali, pracowali i walczyli o wolność naszej ojczyzny w Zwierzyńcu i okolicach. To oni współtworzyli kulturę i historię naszego regionu. Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły co roku włączają się w działania upamiętniające ludzi ważnych dla historii i kultury naszego regionu.

          Listopad jest miesiącem szczególnym. Odwiedzamy cmentarze, zapalamy znicze na grobach zmarłych. Płomień znicza wydobywa z mroków zapomnienia obraz tych, którzy odeszli. Pamiętamy o ich zasługach, stajemy się refleksyjni, wspominamy przeszłe lata. Odwiedzamy również groby żołnierzy, którzy broniąc ideałów oraz wartości, takich jak wolność, suwerenność narodowa i prawda oddali życie, abyśmy mogli żyć w wolnej Polsce.

        • Zajęcia rozwijające zainteresowania

          Zabawa w teatr daje wiele radości i rozwija różne talenty! W trakcie zajęć rozwijających zainteresowania teatralne uczniowie klasy 5a pod kierunkiem p. M.Stankiewicz wykonali takie oto postacie. Teraz czas na wymyślenie im ciekawych przygód,napisanie dialogów i już mamy teatrzyk. Weronika, Klaudia, Wiktor, Krystian i Samuel (który nie lubi być fotografowany) są twórczymi uczniami z wyobraźnią. Brawo!