• Modelowanie w programie Tinkercad

          Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 5b poznali podstawy modelowania w programie Tinkercard. Program pozwala projektować i testować złożone projekty utworzone przy użyciu prostych brył lub gotowych elementów. Uczy pracy na płaszczyźnie w osi XYZ, rozwija myślenie przestrzenne, twórcze, abstrakcyjne. Uczniowie na lekcji byli bardzo zaangażowani w realizacje własnych projektów.

          Wylosowani uczniowie mogli zaprojektowany model wydrukować na drukarce zakupionej w ramach programu #LabolatoriaPrzyszości przenosząc go tym samym w fizyczny wymiar.

           

        • Przedszkolaki poznają zawody

          21 lutego przedszkolaki z grupy 0a i 0b miały okazje poznać nowy zawód. Odbyło się spotkanie z tatą Macieja, Pawłem Szawara, który opowiadal o swojej pracy pszczelarza. Pokazał roje, ule, ramki z węzą, narzędzia i produkty pszczele. Opowiadal o życiu i rozwoju pszczół, prezentował zdjęcia ze swojej pasieki. Dzieci mogły poznać zapach pyłku i kitu pszczelego. Zajęcia były bardzo ciekawe. Dziękujemy za zdrowy i pyszny miodzik

        • Lekcja religii z okularami VR

          20 lutego 2023r. kl. 3b uczestniczyła w lekcji katechezy poprzez czynny udział w obejrzeniu 3 zdj. przedstawiajacych. Plac św. Piotra z Rzymu. Kościół Asconiuon oraz sań św. Mikolaja. Obserwacja i oglądanie poprzez okulary w przestrzeni tych zabytków kultury i wiary rzymsko-katolickiej.

        • Szkoła Myślenia Pozytywnego

          W ramach " Szkoły Myślenia Pozytywnego" w grupie przedszkolnej 0b odbyły się Emocjonalne Laboratoria Artystyczne, których celem była ekspresja twórcza uwzględniająca stany emocjonalne - bez oceniania na poziomie estetycznym. Zajęcia zostały zorganizowane pod hasłem emocji strachu, lęku oraz innych stresorów. Dzieci świetnie się bawiły wykorzystując technikę tworzenia obrazów z bazgrołów.

        • Przedszkolaki poznają zawody

          Z cyklu "Przedszkolaki poznają zawody". W czwartek 16 lutego o swoim zawodzie opowiadał tata Marcelinki z grupy 0b pan Mirosław Cieplak, który jest animatorem zabaw i DJ'em DJ VIRUS Team - DJ na Twoje Wesele. Dzieci z ciekawością słuchały opowieści o zawodzie jednak niezwykłym zainteresowaniem zwłaszcza wśród chłopców cieszył się sprzęt wykorzystywany przy pracy - konsola DJ-ska oraz oświetlenie sceniczne. Była muzyka i jak na karnawał przystało tańce. Pan Miroslaw uczył dzieci wiązać balony na kształt psa czy miecza. Spotkanie przebiegało w miłej i radosnej atmosferze.

        • Zajęcia świetlicowe z robotami edykacyjnymi

           

          10 lutego uczniowie dojeżdżający po skończonych zajęciach lekcyjnych w świetlicy szkolnej zbudowali model żaby, a następnie go zaprogramowali.                                

          Robot wykonywał polecenia w zależności od odczytanego koloru. Dzięki zabawie uczniowie doskonalili zdolności komunikacyjne, rozwijali zdolności manualne oraz zdolność przestrzennego myślenia. Poprzez zabawę dzieci ćwiczyły cierpliwość, a także uczyły się odpowiedniego planowania kolejnych ruchów. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości

        • Światowy Dzień Kota

           

          „Bo koty są dobre na wszystko.

          Na wszystko, co życie nam niesie.

          Bo koty, to czułość i bliskość

          na wiosnę, na lato, na jesień.

          A zimą – gdy dzień już zbyt krótki

          i chłodnym ogarnia nas cieniem,

          to kot – Twój przyjaciel malutki

          otuli Cię ciepłym mruczeniem.

          / Franciszek Klimek/

          17 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Kota. Tradycja tego święta wywodzi się ze starożytnego Rzymu, gdzie miłośnicy kotów spotykali się , aby oddać hołd tym niezwykłym zwierzętom. 

          W naszej szkole już od samego rana uczniowie klas najmłodszych przychodzili do szkoły ucharakteryzowani na koty. Przynosili również swoje kocie maskotki. Dla klas najmłodszych ogłoszony był konkurs plastyczny „Mój kot inny niż wszystkie”, który cieszył się dużym zainteresowaniem.

          Wszyscy uczniowie bardzo chętnie fotografowali się w „kociej ramce” przygotowanej przez Samorząd Uczniowski.

          Ten dzień sprawił naszym uczniom wiele radości. Na pewno na długo pozostanie w pamięci dzieci i rozbudzi wrażliwość na niesienie pomocy naszym małym przyjaciołom.

          Edyta Kot

          Małgorzata Czochra - Welsyng

        • Wycieczki do Parku Trampolin Fort Jump w Zamościu.

          W grudniu i w styczniu młodzież naszej szkoły uczestniczyła w wycieczkach do Parku Trampolin Fort Jump w Zamościu.

          Celem wyjazdów było wyrabianie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijanie zainteresowania sportem oraz integracja z dziećmi z Ukrainy.

          Po profesjonalnej rozgrzewce pod okiem instruktorów uczniowie korzystali z szeregu atrakcji m.in. trampolin akrobatycznych, trampolin sportowych, basenów wypełnionych gąbkami.

          Pobyt w Parku Trampolin dostarczył wszystkim uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń.

          Przy okazji okazało się, że nic tak nie łączy i nie integruje grupy jak zmęczenie, zadowolenie oraz radości ze wspólnych beztrosko spędzonych chwil.

          Organizatorami wycieczki byli M.Czochra, J. Czochra, M.Sirko

        • PRZYGOTOWANIA DO OBOZU SPORTOWEGO

          Uczniowie klas sportowych VI ,,b" i VIII ,,b" Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu w dniach 08-09.02. 2023 oraz 15.02.2023 brali udział w szkoleniu z narciarstwa zjazdowego oraz snowboardu. Zajęcia na stoku w Jacni miały na celu przygotowanie młodzieży do pięciodniowego obozu sportowego z narciarstwa zjazdowego oraz snowboardu, który odbędzie w miejscowości Kluszkowce w dn. 27.02- 03.03.2023 . Szkolenie prowadzili nauczciele wychowania fizycznego: Jakub Czochra, Krystyna Kowalczuk, Marcin Sirko.

        • Tinkercad – modelowanie 3D

          Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 8a, 8b i 8c w programie Tinkercad tworzyli pomoc dydaktyczną na lekcje chemii – kostkę chemiczną. Kostki zostaną wydrukowane drukarką zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości i przekazane nauczycielowi chemii.

          Małgorzata Sankowska- Janeczek

        • IIIb - zajęcia z klockami MAGNETIC POLYDRON

          Uczniowie kl. III b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły postaw koleżeńskich, udzielania pomocy kolegom podczas wspólnych działań, właściwego uczestnictwa we wspólnych zabawach i grach integrujących grupę. Dzięki wykorzystaniu klocków  MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością, zdolnościami logicznego myślenia. Podczas niezwykle atrakcyjnej wspólnej zabawy, doskonalili  umiejętności zgodnej współpracy, dostrzegali korzyści płynące z pracy zespołowej, a przede wszystkim mogli udzielać pomocy kolegom, mającym kłopoty. Dowiedzieli się jak ważna jest pomoc i zgodne współdziałanie w nauce szkolnej i innych sytuacjach życiowych.